הזכויות וההטבות המגיעות לילדים חולי סרטן והוריהם

כשילדכם חולה במחלת הסרטן כל החיים משתנים וכל המשפחה מתגייסת לטיפול בילד החולה.
היכולת שלכם לעבוד ולכלכל את המשפחה נפגעת ולפעמים אפילו נעלמת לחלוטין.
כל זה בתקופה שההוצאות על הטיפולים עצמם, והוצאות נוספות הקשורות להתמודדות עם המחלה, הן גבוהות במיוחד והופכות לנטל כבד נוסף על המשפחה.

לכן חשוב שתכירו את כל הזכויות שלכם ואת כל ההחזרים או ההטבות שיכולים להקל עליכם ולו במעט: (לחצו לקריאה מורחבת)

 

 

 

קצבת נכות לילדים חולי סרטן מהמוסד לביטוח לאומי
ילדים חולי סרטן זכאים לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. קיים שוני בין ילדים שונים בהתאם למצב הרפואי הספציפי במהלך ואחרי הטיפולים, אך ניתן להתייחס לתנאי הזכאות הכלליים. במהלך הטיפולים מוגדרים הילדים אוטומטית כנכים בהיקף 188% ולכן קצבת הנכות החודשית המגיעה להם עומדת על 6,194 ₪ נכון להיום. בתום הטיפולים ניתנת הזכאות המלאה לחודש אחד נוסף, ולאחר מכן ניתנת זכאות בהיקף של 100% נכות למשך 5 חודשים, המתורגמת לסכום חודשי של 3,295 ₪ נכון להיום.
ילדים אשר מטופלים בטיפול ביולוגי ככלל אינם מוגדרים אוטומטית כנכים בהיקף 188%, אלא 100% בזמן מחלה פעילה ו-50% כאשר המחלה אינה פעילה.

לחצו להגשת תביעה לקצבת נכות לילדים מהמוסד לביטוח לאומי

 

חשוב להדגיש כי החלטת המוסד לביטוח לאומי לגבי היקף אחוזי הנכות, גובה הקצבה או משכה, יכולה להשתנות בהתאם למצבו הרפואי של הילד החולה.

קצבת ניידות לילדים חולי סרטן מהמוסד לביטוח לאומי
ילדים אשר יכולת ההתניידות שלהם נפגעה כתוצאה מהמחלה יכולים להיות זכאים גם לקצבת ניידות. הקצבה יכולה להיות מלאה או חלקית, ואף יכולה להתבטא בזכאות לרכב נכה. אישור הזכאות נעשה על ידי ועדה במשרד הבריאות, שהחלטותיה מחייבות את המוסד לביטוח לאומי.

לחצו להגשת הבקשה לוועדה רפואית במשרד הבריאות בנושא ניידות

 

תג נכה לרכב עבור ילדים חולי סרטן
ילדים אשר מתקשים בהתניידות עקב מחלתם יכולים להיות זכאים לתג נכה לרכב, וזאת גם אם הקושי בהתניידות אינו נובע מפגיעה ברגליים בהכרח. הזכאות היא עבור הרכבים של שני ההורים של הילד החולה.

לחצו להגשת בקשה לתג נכה במשרד התחבורה

 

במטרה למצות באופן מלא את הזכויות שלכם ושל ילדכם, עמותת אור מנחם מעמידה לרשותכם מתנדבים בעלי ניסיון וידע בתחום המשפט, אשר ייעצו ויסייעו במילוי הטפסים הנדרשים ובהגשתם, ללא תשלום. במידת הצורך השאירו פרטים כאן וניצור קשר בהקדם:

פטור מתשלום חניה בבית חולים
הוריהם של ילדים חולי סרטן זכאים לפטור מתשלום חניה בבית החולים. הטבה זו משמעותית במיוחד שכן עלות החניה היא גבוהה ומשך השהות של ההורים בבית החולים יכול להיות ארוך. פנו למשרד או למזכירות במחלקה לקבלת הזכאות.

 

זכויות ההורים בעבודה – שכירים
הורים לילדים חולי סרטן יכולים להיעדר מעבודתם על חשבון ימי המחלה וימי החופשה שנצברו לטובתם – 90 ימים בשנה או 110 ימים עבור הורה חד-הורי. זאת בתנאי שותק העבודה אצל המעסיק הינו לכל הפחות שנה אחת ברצף.

 

הטבות במס הכנסה
כהורים לילדים הינכם זכאים לנקודת זיכוי בתשלום מס הכנסה. אם ילדכם חלה בסרטן, מגיעה לכם הטבה נוספת בגובה 2 נקודות זיכוי (בהתאם לשווי נקודות הזיכוי במעמד ההטבה). לצורך כך יש לבצע תיאום מס במשרדי מס הכנסה או באתר האינטרנט של מס הכנסה ולהגיש את הטופס למעסיק.

 

זכויות ביטוח בקופת חולים
אם ילדכם חלה בסרטן והוא מבוטח בביטוח סיעודי מטעם קופת החולים, אתם יכולים להיות זכאים לקצבה חודשית מטעם הביטוח הסיעודי, ללא תלות בקצבת הנכות מטעם המוסד לביטוח לאומי.
כמו כן, ילדכם זכאי להטבות נוספות מטעם קופת החולים, כמו פטור מתשלום או מצורך בטופס 17 בעת פניה למיון, טיפולים רגשיים, טיפולים נדרשים נוספים שאינם טיפול ישיר במחלת הסרטן, ובחלק מהמקרים גם מימון או השתתפות במימון ניתוחים וטיפולים בחו”ל.

 

ביטוח בריאות פרטי לילדים חולי סרטן
ביטוחי בריאות פרטיים מעניקים כיסויים שונים בהתאם לתנאי הפוליסה שלכם. הרבה מאוד כסף יכול להתחבא בפוליסה הפרטית ובמקרים רבים תוכלו להיות זכאים לו ללא מאמץ רב מצידכם. חשוב מאוד לבדוק את הזכאות שלכם ושל ילדכם בביטוח הפרטי באמצעות פנייה לסוכן הביטוח או ישירות לחברה המבטחת.

 

העסקת עובד/ת זר/ה לתמיכה בילדים חולי סרטן
אין זכאות למימון העסקה של עובד/ת זר/ה עבור ילדים חולי סרטן, אך במידה וילדכם זקוק להשגחה צמודה וטיפול סביב השעון, ויש ביכולתכם לממן סיוע זה, תוכלו לקבל רישיון להעסקת עובד/ת זר/ה.
כך התהליך יתבצע באופן חוקי ומסודר. לצורך קבלת הרישיון עליכם לפנות אל מחלקת הרווחה בעיר המגורים שלכם ולפעול על פי הנחיותיהם.

 

הנחה בהוצאות הבית – ארנונה, חשמל ומים
כהורים לילד חולה סרטן המוכר כנכה על ידי המוסד לביטוח לאומי, הינכם זכאים להנחה בחשבונות הבית. הזכאות אמורה להתעדכן אוטומטית, אך כדאי מאוד לוודא שאכן קיבלתם את ההטבה המגיעה לכם. לשם כך יש לפנות לרשות המקומית האחראית על גביית הארנונה, לחברת החשמל במספר הטלפון 103 ולחברה האחראית על גביית התשלום עבור צריכת מים באזור המגורים שלכם.

במטרה למצות באופן מלא את הזכויות שלכם ושל ילדכם, עמותת אור מנחם מעמידה לרשותכם מתנדבים בעלי ניסיון וידע בתחום המשפט, אשר ייעצו ויסייעו במילוי הטפסים הנדרשים ובהגשתם, ללא תשלום. במידת הצורך השאירו פרטים כאן וניצור קשר בהקדם:

הצטרפו אלינוjoin-us-icon

להוציא ילד ל”יום של חיוכים”, להגשים משאלה מיוחדת לילד מאוד חולה, לתרום ממתקים ומתנות לחלוקה, לתת מחשב נייד לילד מרותק למיטה, להתנדב להסיע ברכב חולים ונזקקים ועוד המון אפשרויות לסייע ולעזור. נשמח לראותך בין המסייעים לנו מתוך בריאות ושמחה בכל דרך אשר תבחר.

נגישות