אור מנחם
העשייה שלנו >

סיוע תומך למשפחה

אור מנחם_סיוע למשפחותאנו רואים בתמיכה במשפחת הילד החולה מטרה עליונה בפעולותינו, שכן הם האחראים על רווחתו ומצבו הגופני. לפי התפיסה שלנו, משפחה מחוזקת שמקבלת תמיכה היא גורם חשוב בחיזוק הילד וביכולת ההחלמה שלו.

ברגעים הקשים – יש תמיכה למשפחה

הורים לילדים חולי סרטן ומחלות אחרות מתמודדים עם קשיים רבים בנוסף לחרדה הבלתי פוסקת שאופפת את חייהם. עלולים לצוץ קשיים כלכליים מאחר ואחד ההורים צריך להפסיק לעבוד ולשהות ליד מיטת הילד החולה, וכן קשיי התמודדות מול המערכת הרפואית שאינה ברורה לעתים. בנוסף, ישנן מצוקות שעלולות לצוץ בתא המשפחתי כמו חוסר תשומת לב לאחים והאחיות של הילד החולה וקשיים בזוגיות בצל המחלה.

בתוך כל זה, ההורים צריכים להתעלות על עצמם, לטפל בילד החולה ולנסות לרומם את מצב רוחו. שכן הילד זקוק להרבה כוחות כדי להבריא ממחלה וההורים קשורים באופן ישיר ליכולתו להתמודד עם המחלה והטיפולים. כיום, אין שום מערכת המספקת תמיכה נפשית ורגשית מסודרת להורים. ההורים עלולים להיכנס למצב נפשי ירוד שעלול לפגוע ביכולת שלהם לטפל בילד ולהעניק לו את צרכיו.

מסיבות אלה שמנו בעדיפות גבוהה את פרויקט התמיכה בהורים.

אור מנחם מארגנת להורים קבוצות תמיכה בהנחיית אנשי מקצוע וסדנאות אימון אותן מעבירים קואוצ’רים מקצועיים שמטרתם להעצים את יכולת ההורים להתמודד עם מחלת ילדם ביום יום. בהמשך, העמותה תוציא את ההורים לימי כיף ואף לחופשות של כמה ימים, כאשר מתנדבים שלנו יחליפו אותם וישהו עם הילדים באותו זמן, כמובן. בכך אנו שואפים לתת להורים רגעים של כיף ומנוחה כדי שיוכלו לחזור לטיפול ולשמירה על ילדם בכוחות מחודשים.

העשייה שלנו

הצטרפו אלינוjoin-us-icon

להוציא ילד ל”יום של חיוכים”, להגשים משאלה מיוחדת לילד מאוד חולה, לתרום ממתקים ומתנות לחלוקה, לתת מחשב נייד לילד מרותק למיטה, להתנדב להסיע ברכב חולים ונזקקים ועוד המון אפשרויות לסייע ולעזור. נשמח לראותך בין המסייעים לנו מתוך בריאות ושמחה בכל דרך אשר תבחר.

נגישות